“Laittaaksemme tämän perspektiiviin meidän täytyy katsella Yhden Äärettömän Luojan upeaa mysteeriä. Arkkityyppinen mieli ei ratkaise mitään paradokseja tai tuo kaikkea ykseyteen. Tämä ei ole minkään kolmannen tiheyden resurssin ominaisuus. Siten voimmeko pyytää oppilasta nostamaan katseensa sisäisestä työstä siirtäen katseen kohti ykseyden kunniaa, voimaa, majesteettisuutta, mysteeriä ja rauhaa. Älkää antako minkään linnun tai pedon, pimeyden tai valon, muodon tai varjon huomioimisen pitää ketään etsijää keskeisestä ykseyden huomioimisesta.” Ra 97.9
“Kyselijä: Kortti numero viisi Mielen Merkitsijä ilmaisee ensinnäkin, kuten näen sen, yksinkertaisesti uroksen suorakaiteen muotoisessa rakennelmassa. Tämä antaa ymmärtää minulle, että Mielen Merkitsijä kolmannessa tiheydessä on selkeästi rajattu illuusiossa, ja tähän viittaa myös se tosiasia, että miehen perusta on suorakaiteen muotoinen ilman viittausta liikkumisen kykyyn. Voisiko Ra kommentoida tätä?
Olen Ra. Oi oppilas olette ymmärtäneet karkeimman olemuksen Merkitsijän täyden suorakaiteeseen kääriytyneestä luonteesta. Oi oppilas, harkitkaa itsellenne voivatko ajatuksenne kävellä. Kaikkein hienoimmiksi hiotun mentaalisuuden kyvyt eivä tule tunnetuksi ilman fyysisen kulkuneuvon käyttöä, jota kutsutte kehoksi. Suulla mieli voi puhua. Raajoilla mieli voi aiheuttaa toimintaa.” Ra 97.10
—
“Polariteetin luonne on mielenkiintoinen siinä, että Merkitsijälle positiivisena tarjotut kokemukset usein tulevat tallennetuksi tuottavina taipumuksina, jotka voidaan nähdä olevan negatiivisia, kun taas näennäisesti negatiivisten kokemusten hedelmä usein ymmärretään hyödylliseksi muiden palvelemisen taipumuksen kehittämisessä. Kun tämä on ehkäpä ohjaava ominaisuus siitä mitä mieli prosessoi ja tallentaa, nämä polariteetin symbolit ovat siksi siten asetettu. Voitte huomioida, että keskimmäisen kuvan kädet viittaavat tarkoituksemukaisen taipumuksen oikean ja vasemman käden työskentelyyn; siis oikea käsi eleenä muiden palvelemiseen tarjoaa valoaan ulospäin. Vasen käsi pyrkii imemään hengen voiman ja osoittaa sitä vain omaan käyttöön.” Ra 97.16
—-